- elenaspiropoulou's Blog
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Το facebook απέκτησε την λειτουργία παρακολούθησης του ιστορικού των πληροφοριών μας που μοιραστήκαμε εκτός facebook.
Με την διαχείριση αυτής της λειτουργίας, οι χρήστες μπορούμε να παρακολουθήσουμε με ποια άλλα site έχει συσχετιστεί ο λογαριασμός μας στο facebook, δηλαδή να γνωρίζουμε ποιες εφαρμογές και websites παρέχουν πληροφορίες σχετικά με την πλοήγησή μας στον οργανισμό του facebook. Επίσης έχουμε την δυνατότητα να απενεργοποιήσουμε την δνατότητα συσχετισμού των πληροφοριών μας, ώστε οι πληροφορίες της πλοήγησής μας εκτός facebook να μην συνδυάζονται με τον λογαριασμό μας μέσα στην πλατφόρμα.
Τα βήματα είναι: "Ρυθμίσεις" => "Οι Πληροφορίες σας στο facebook" => "Δραστηριότητα εκτός facebook". Ή πιο απλά ακολουθείτε το link https://www.facebook.com/off_facebook_activity/ ενώ είστε συνδεδεμένοι στον λογαριασμό σας.
Επισημαίνουμε ότι δίπλα από την ένδειξη "clear history" υπάρχει μια καρτέλα με περισσότερες και πιο χρήσιμες επιλογές:
"Access your information" => θα βρείτε όλες τις δραστηριότητες που συνδέονται με τον λογαριασμό σας, π.χ. όλα τα tags και όλες τις δημοσιεύσεις, μηνύματα κ.τ.λ.
"Download your activity" => αν θέλετε να πάρετε αντίγραφο από την δραστηριότητα σας (και για όσους μας ρωτάνε κατά καιρούς τι σημαίνει "privacy by desing", να ένα καλό παράδειγμα. Δημιουργούμε τις τεχνικές προϋποθέσεις για να ικανοποιούνται τα αιτήματα των Υποκειμένων).
"Manage your future Activity"=> η επιλογή με την μεγαλύτερη χρησιμότητα: Από εδώ μπορείτε να απενεργοποιήσετε τον συσχετισμό των πληροφοριών σας εκτός facebook με τον λογαριασμό σας στο facebook.
Αν πατήσετε την επιλογή, θα σας εμφανιστεί επεξηγηματικό μήνυμα το οποίο καταλήγει στην διευκρίνηση "θα συνεχίσουμε να σας δείχνουμε διαφημίσεις και να λαμβάνουμε πληροφορίες για εσάς από τρίτους, όμως δεν θα συσχετίζουμε αυτές τις πληροφορίες με τον λογαριασμό σας". Μην πτοείστε από το μήνυμα, γιατί περί αυτού ακριβώς πρόκειται. Είναι τελείως διαφορετικό να λαμβάνει το facebook ανώνυμες πληροφορίες για εμάς και την δραστηριότητά μας σε τρίτα sites, π.χ. "ένας χρήστης από την Αθήνα επισκέφτηκε το κατάστημα Χ" και άλλο να λαμβάνει πληροφορία με προσωπικά δεδομένα π.χ. "η Έλενα Σπυροπούλου επισκέφτηκε το κατάστημα Χ και αγόρασε ροζ λουρί για μικρόσωμο σκύλο". Στην πρώτη περίπτωση μιλάμε για μέτρηση επισκεψιμότητας και ανώνυμα στατιστικά στοιχεία, ενώ στην δεύτερη μιλάμε για προσωπικά δεδομένα που οδηγούν σε προσωποποιημένη διαφήμιση. Βέβαια, είστε κι εσείς που απαντάτε "αφού θα βλέπω που θα βλέπω διαφήμιση, ας βλέπω κάτι που να με ενδιαφέρει" οπότε εν προκειμένω αποφασίζετε ότι στο μέλλον θα βλέπετε άφθονη διαφήμιση σκυλοτροφής...
Αλλά θα πρέπει να ξανασκεφτούμε αν η μοναδική επίπτωση είναι το είδος της διαφήμισης που βλέπουμε, γιατί πράγματι είναι το λιγότερο. Η συγκέντρωση των πληροφοριών που μας αφορούν σε κολοσσούς ενημέρωσης και διασποράς πληροφοριών, όπως είναι το facebook, οδηγεί στην κατάρτιση απολύτως συγκεκριμένων προφίλ για τον καθένα από εμάς, την ομαδοποίηση και κατάταξή μας σε κατηγορίες ενδιαφερόντων, πολιτικών πεποιθήσεων, εισοδηματικής κατάστασης, εκπαίδευσης κ.τ.λ.
Ακολούθως η παρουσίαση προσωποποιημένων διαφημίσεων αλλά και προσωποποιημένης πληροφόρησης και περιεχομένου που ανταποκρίνεται στα ενδιαφέροντά μας, είναι μονόδρομος. Μονόδρομος επικίνδυνος ειδικά γιατί ο καθένας από εμάς είναι ευάλωτος στην κατανάλωση πληροφορίας που ταιριάζει με τα γούστα και τις πεποιθήσεις του. Επικίνδυνος όμως και γενικά, γιατί μας στερεί αυτό ακριβώς που ελπίζαμε να έχουμε με την χρήση του διαδικτύου: Πρόσβαση σε -αμερόληπτη- πληροφόρηση. Όταν μας σερβίρεται βολική πληροφορία, αντί να αναζητούμε εμείς και να διαβάζουμε πλήθος αντικρουόμενων και διαφορετικών πληροφοριών, ως εκ θαύματος, ο καθένας από εμάς, βρίσκει μπροστά του μόν οτα αποτελέσματα που οι αλγόριθμοι έχουν αποφασίσει ότι μας ενδιαφέρουν.